După ce copilul este admis (Condiţii de acces/admitere) în programul terapeutic, specialiştii Centrului realizează evaluarea complexă a acestuia.
În funcţie de evaluare, propunem părinţilor/aparţinătorilor Pachetul cel mai potrivit nevoilor de abilitare ale copilului. După agrearea Pachetului, copilul poate începe programul de abilitare/recuperare.
Oferim Terapia de Optimizare a Integrării – TOI şi terapii individuale specifice.
* Stimularea dezvoltării proceselor psihice în vederea integrării şi adaptării dinamice şi flexibile la mediu
* Dezvoltarea deprinderilor de autonomie personală
* Stimularea interacţiunii cu mediul şi a relaţionării interpersonale
* Formarea conduitelor de viaţă independentă
* Formarea conduitelor de perseverare în activităţi cu scop
* Formarea şi dezvoltarea sistemului volitiv-motivaţional
* Stimularea activităţilor de cunoaştere şi a proceselor complexe de adaptare la mediu prin valorificarea experienţelor perceptiv-motrice şi senzoriale
* Capacitatea de realizare a limbajului din punct de vedere:
> fonologic – tulburări de articulaţie
> morfo-sintactic – dificultăţi în a alege corect timpul verbelor sau a articolelor
> semantic – dificultăţi de utilizare corectă şi adecvată a cuvintelor
> pragmatic – dificultăţi în utilizarea limbajului, cu lipsa spontaneităţii de a utiliza limbajului şi a intenţiei de a comunica
> prozodic – anomalii de tipul monotoniei intonaţiei, cu un procent crescut de frecvenţe înalte, cu o hipo sau hipernazalitate, control deficitar al volumului vocii, cu frecvente şuşoteli şi o sărăcie a accentuării tonice
> al ecolaliei
* Capacitatea de comprehensiune a limbajului
> înţelegerea sensului unei expresii lingvistice
> înțelegerea frazelor
> înțelegerea figurilor de stil literare – comparaţii, epitete, metafore
* Corectarea dislaliei
> Cu caracter general de pregătire a organele fonoarticulatoare pentru aplicarea metodelor specifice
> Cu caracter specific
* Corectarea tulburărilor lexico-grafice
* Corectarea tulburărilor de limbaj ale retardului simplu şi retardului complex
* Terapia limbajului la copilul autist
* Corectarea/ameliorarea deficienţelor fizice
> existente la nivelul:
– coloanei vertebrale – cifoze, lordoze, scolioze, cifolordoze, cifoscolioze;
– toracelui – torace rahitic, plat, asimetric;
– abdomenului – abdomen insuficient şi proeminent, abdomen scobit
– membrelor superioare – rotații interne ale centurii scapulare datorate atitudinilor cifotice
– membrelor inferioare – genu valgum, genu varum, picior plat, picior scobit idiopatic, picior strâmb congenital
> secundare apărute pentru a compensa deficienţele fizice primare:
– deficienţe ale umerilor şi omoplaţilor – umeri căzuţi şi adduşi, umeri asimetrici, omoplaţi depărtaţi şi desprinşi, omoplaţi asimetrici
– deficienţe ale bazinului – anteversia bazinului, retroversia bazinului, înclinarea laterală a bazinu-lui
> formarea reflexului de atitudine corectă a corpului în activităţile statice şi dinamice
* Dezvoltarea motricităţii generale:
> dezvoltarea capacităţilor motrice – mobilitate articulară, forţă musculară, rezistenţă, coordonare, control şi echilibru
> formarea/corectarea deprinderilor motrice de bază – mers, alergare, săritură, aruncare, prindere
> îmbunătăţirea capacităţii de efort
* Dezvoltarea şi stimularea unor comportamente independente de bază
* Dobândirea şi consolidarea autonomiei personale
* Dezvoltarea şi stimularea unor abilităţi igienă personală şi a spaţiului de locuit
* Dezvoltarea şi stimularea unor comportamente adaptative în relaţia cu mediul înconjurător
* Însuşirea regulilor de comportament în colectivitate
* Implicarea în activităţi comune alături de alţi copii şi de adulţi
* Dezvoltarea şi stimularea unor comportamente independente pentru integrarea socială